FANDOM

Wiki-wordmark

Znaczek serii.

Anno
– seria gier komputerowych z gatunku strategii czasu rzeczywistego (w skrócie RTS), kładących nacisk przede wszystkim na aspekt ekonomiczny w stylu symulatora budowy miast. Zapoczątkowana została przez studia Max Design i Sunflowers, jednak obecnie jej twórcą jest studio Ubisoft Blue Byte, należące do wydawcy gry - firmy Ubisoft.

HistoriaEdytuj

Fabuła gry przedstawia rozległy archipelag z licznymi wyspami, natomiast kluczem do panowania są jednostki morskie, rzadziej stosuje się jednostki lądowe jak w Anno 1404 lub powietrzne, na przykład Anno 2070. Fabuła każdej z gier przedstawia kolonizację nowego, niezbadanego dotąd świata, jak kolonizacja przez Europejczyków Ameryki Północnej (1602, 1503, 1701), Dalekiego Wschodu (1503, 1701), Bliskiego Wschodu (1503, 1701, 1404), Ameryki Południowej (1701, 1800), Arktyki (1701, 2205, 1800) czy nawet terenów powstałych w przyszłości jak nowe wyspy będące dawniej fragmentem kontynentu (2070, 2205) a nawet Księżyc (2205).

Głównym celem gracza jest wykonywanie zadań w ramach kampanii, lecz może też wykonywać zadania poboczne w postaci pomocy mieszkańcom lub innym postaciom. Prócz budowy miasta najważniejsze jest też budowanie odpowiednich umocnień oraz rozwój armii do powiększania siłowego swojej domeny lub eskorty statków. W grze są też niezależni gracze, którzy nie mają swoich wysp lub żyją na wyspach bez możliwości kolonizacji ich przez gracza. W grze często można też napotkać piratów, z którymi albo można wejść w komitywę, albo też zniszczyć, co jednak może skutkować ich powrotem w niedalekiej przyszłości.

Gry z seriiEdytuj