FANDOM

Anno 2070 – piąta część serii Anno, wydana 17 listopada 2011 roku. Kolejna część stworzona przy współpracy Related Designs i Ubisoft Blue Byte, a wydana przez Ubisoft. Jest to również pierwsza z części, której akcja nie dzieje się w realiach historycznych, a fantastycznonaukowych. Gra doczekała się w 2012 roku dodatku o nazwie Tajemnicza błękitna głębia.

Opis Edytuj

Akcja dzieje się w tytułowym roku 2070. Do tego czasu zmniejszyły się lodowce, a poziom wód się podniósł, wskutek czego Grenlandia się zazieleniła, a pod wodą znalazły się takie miejsca jak Nowy Jork, Szkocja czy Półwysep Synaj. Wobec nowej sytuacji zbudowano arki - wielkie mobilne stacje wodne, które mogą się zanurzyć i przemieścić, natomiast nowe ziemie stały się celem kolonizacji przez megakorporacje, których zarządy wyparły dawne rządy.

W nowym świecie panują trzy korporacje: kapitalistyczne Global Trust mające na celu jak największe zyski nie zważając na szkody wobec środowiska, ekologiczne lecz pozostające w tyle Eden Initiative oraz zrównoważone, dążące do badania podwodnego świata S.A.A.T. Na czele Trustu stoi Rufus Thorne, liderem Eden jest Yana Rodriguez, natomiast technologicznemu gigantowi przewodzi O.J.C.I.E.C. - SI pod nadzorem dr. Salmana Deviego.

Bohater jest jednym z wybranych przez Eden bądź Trust przywódców, którzy mają na celu rozwój swojego mocarstwa. Jego celem jest rozwój archipelagu oraz eksploracja dotychczas nieznanego świata: podwodnych wzniesień, będących pozostałością po naszym świecie. Zależnie od tego co zrobi i którą frakcję wybierze będzie technosem, fabrytą lub ekosem. Do gry dochodzą też między innymi jednostki powietrzne, wcześniej nie występujące w żadnej części.

Cechy gryEdytuj

  • Dynamiczny świat, który reaguje na twoje działania: Odkryj zmiany klimatyczne i ich konsekwencje. Przyroda na twojej wyspie będzie reagowała na zanieczyszczenie środowiska. Buduj przyszłość i bierz odpowiedzialność za skutki swoich decyzji.
  • Pod wodą czekają na ciebie nowe surowce i ukryte światy: Technosi, trzecia frakcja, dążąca do wiedzy i rozwoju, dopełni frakcje ekosów i fabrytów. Dzięki pojawieniu się frakcji techosów po raz pierwszy otrzymasz możliwość eksploatowania dna mórz, a nawet dalszych wymiarów, gdyż są oni jednocześnie kluczem do lotniska. Zanurz się pod wodę, żeby zdobyć liczne surowce i zaludnić niebo.
  • Udoskonalone Anno z nowymi funkcjami do opanowania: Znajdź nowych partnerów handlowych, takich jak domokrążca podróżujący porzuconym lotniskowcem albo król nafty, a także rozwijaj swoje relacje z wieloma innymi partiami.
  • Przygotuj się na tysiące zadań, takich jak szmuglowanie towarów pomiędzy portami bez bycia odkrytym przez patrole straży nabrzeżnej.
  • Zbuduj nowe łańcuchy produkcji, takie jak fabryki robotów, rafinerie ropy naftowej i kopalnie diamentów lub handluj nowymi towarami, takimi jak: soja, herbata czy komunikatory.
  • Zupełnie nowe pojazdy wodne i powietrze czekają na odkrycie. Poznawaj system transportowy przyszłości i stwórz potężną gospodarkę.