FANDOM

Centrum wypoczynkowe

Centrum wypoczynkowe, monument frakcji ekosów

Ekosi – pojawiająca się w Anno 2070 frakcja, która swoje miasta opiera na współistnieniu ze środowiskiem naturalnym, której przedstawiciele – w odróżnieniu od fabrytów – stawiają na odnawialne źródła. Potrafią czerpać korzyści z natury i równowagi ekologicznej, zapewniających premie do wydajności i dochodów. Negatywna równowaga ekologiczna wpływa jednak ujemnie na populację i produkcję. Ekosi współpracują z Eden Initiative, wiodącą agencją środowiskową, zyskującą na znaczeniu dzięki korzystaniu z „zielonych” technologii. Ekosi mogą zwiększyć produkcję i wydajność pracując z technosami, jak również rozwijając ich technologie.

Zalety Edytuj

  • Mogą produkować drewno – materiał rzemieślniczy 2. poziomu – na dowolnej wyspie, a jego produkcja zwiększa się, im większa równowaga ekologiczna.
  • Obywatele znacznie szybciej zaczynają być zadowoleni z zaspokojonych potrzeb.
  • Równowaga ekologiczna większa przychody z podatków nawet do 25%, a wydajność upraw do 75%.
  • Mogą stosunkowo bezkonfliktowo współistnieć z technosami, którzy również wyczuleni są na punkcie równowagi ekologicznej.
  • Ich statki wymagają normalnej broni, w przeciwieństwie do statków fabrytów, korzystających z bardzo drogiej w produkcji broni ciężkiej.
  • Mogą budować generatory tarcz, które chronią ich budynki.
  • Budynki produkujące ekologiczną energię można wznieść na każdej wyspie, a raz zbudowane nie wymagają już dalszych surowców.

Wady Edytuj

  • Potrzebują trzech kopalń żeby napędzać dwie fabryki żelaza, co znacząco obniża produkcję ważnych dóbr – narzędzi i amunicji – jak również niektórych statków. Fabryci potrzebują tylko dwóch kopalń.
  • Są znacznie bardziej wyczuleni na zmiany środowiskowe niż fabrytów.
  • Wytwarzanie energii i płodów rolnych wymaga sporej przestrzeni, zwłaszcza kiedy równowaga środowiskowa jest zaburzona.
  • Uprawy są znacznie bardziej podatne na zmiany w ekosystemie niż uprawy fabrytów.