FANDOM

Imperium - państwo istniejące w świecie Anno 1800. Na jego czele stoi Królowa, natomiast wykonawcą jej woli na wyspach jest sir Archibald Blake, będący przy tym prawą ręką monarchini. Kontroluje niemal każdy rejon świata, począwszy od rodzimego starego kontynentu, przez arktyczne pustkowia, aż na tropikach południa skończywszy. Jest największym mocarstwem kolonialnym świata, a także najlepiej rozwiniętym państwem, o czym świadczy potężna flota, drednoty parowce, liczne wpływy u niemal każdego przywódcy imperium handlowego oraz majątek godny pozazdroszczenia. Znajduje się w stanie wojny z Piratami Anne Harlow oraz Jeana La Fortuny, Rebeliantami Isabel Sarmento, a później zostaje zmuszone do sprzymierzenia się z nimi w celu pokonania Pyroforian.

Charakterystyka Edytuj

Razem z La Coroną jest ono mocarstwem z metropolią w Starym Świecie. Jest to najwyraźniej monarchia parlamentarna, jako że wiele z jego elementów wskazuje na funkcjonowanie obok Królowej parlamentu, którego to stanowiska obsadzają przedstawiciele arystokracji. Jego przedstawiciele zajmują się zarówno wyspami Starego, jak i Nowego Świata, prowadząc kurs okrętów między jednym, a drugim archipelagiem. Imperium toczy od początku wojny z piratami na obu lądach.

W pewnym momencie w państwie doszło do spisku Pyroforianów. Jednym z członków spisku był ważny członek rodziny Goode'ów Edward, który swoimi działaniami doprowadził do wrobienia Samuela w sprzedaż strategicznie ważnej wyspy - Profuzji - przez co ten trafił do więzienia, a jego brat mógł działać dalej, żeby następnie dopuścić do inwazji Pyroforian w momencie próby osądzenia go przez Królową. W efekcie poniósł śmierć, a jego wyspa została zniszczona, lecz dzieci jego brata powstrzymały spisek. Od tamtego czasu Imperium żyje w pokoju, starając się odbudować po zniszczeniach wojennych dokonanych przez drednoty tajemniczych puczystów.

Znani przedstawiciele Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Imperium wzorowane jest na Imperium Brytyjskim we wczesnym okresie panowania Wiktorii Hanowerskiej.